Onze salon

onze werkplek

Onze behandeltafel heeft een een 4-punts afzuiging. Tweemaal in het werkblad, eenmaal via de verlichting boven het werkblad en in alle lades waar de instrumenten en de producten liggen welke gebruikt worden tijdens de behandeling.
 
De afgezogen lucht gaat vervolgens eerst door meerdere stoffilters waarna de lucht door een laag actieve koolstof van 25 cm dik wordt gevoerd. Hierdoor wordt de lucht ontdaan van stof, geur en eventuele virusdeeltjes.
 
De ruimte zelf wordt geconditioneerd door middel van een industriële koel- en verwarmingsunit. Ook dit apparaat is voorzien van speciale lucht reinigingsfilters.

In de periode dat wij in Gouda onze salon aan huis hadden, kregen wij vaak de opmerking dat de sfeer en omgeving gezellig en huiselijk was. Toen wij in 2013 naar de Knipperij verhuisde werd ons op voorhand gevraagd, er niet een al te steriele salon van te maken.

Ondanks dat wij destijds zeker naar onze klanten geluisterd hebben, kunnen we nu stellen dat onze huidige salon aan huis, zeker aan dit verzoek bijdraagt. Wij zijn dan ook trots op onze werkplek, waar onze klanten onder het genot van een kopje koffie een behandeling krijgen.

de foto

In onze salon hangt een foto van een Amsterdamse gracht, met een rode fiets. Het is begonnen met het paarse vouwgordijn. Deze hadden wij over en bij Ikea liepen wij tegen de foto aan. Op de Knipperij hebben wij deze op een blinde muur opgehangen en het vouwgordijn had weer een functie.

Nu in onze eigen salon hebben we er een dimensie aan toegevoegd. Rondom de Ikea lijst hebben wij een echt kozijn gemaakt, en omdat we op de Amsterdamse gracht “uitkijken”, hebben we er ook maar een stenen muur van IJsselsteentjes omheen gemaakt. 

Later werden wij geattendeerd op een uitzending van DWDD. Matthijs van Nieuwkerk had een documentairemaker in zijn show die niet alleen uitgezocht heeft wie de foto gemaakt heeft, maar ook waarom Ikea deze foto uiteindelijk wereldwijd (en ook aan ons), heeft verkocht.

Het verhaal achter de foto

Ben je benieuwd hoe deze foto uiteindelijk bij IKEA terecht is gekomen?

VILSHULT DOCUMENTAIRE

Hoe deze 'middelmatige foto' een wereldhit werd
KLIK HIER
Scroll naar boven